Bueno, el divendres marxo cap a Santa Rosa amb la regina, a les 6:15 del matinet!!! Aixxxxhh!! Fa mal!!!pero ella comença a treballar a les 7:30h i te 45 minuts fins a la feina. Es empresa de la seva mare, i treballa tota la familia allá. M’ha dit que si vull puc anar a ajudar-los algun estiuet….interessant, no?? Jeje! Bè, el tema esque la Regina em porta a la feina i alla em recull el seu pare. Un sol d’home!! Nicaraguense que van haver d’emigrar per la guerra civil, es van instalar als US i van crear la seva propia empresa, que es on treballa la dona i la regina. Ell ja s’ha jubilat, pero vol fer alguna coseta a part time, ja que l’home s’aburreix a casa mentre tothom treballa i bè, com es lleva dora sempre per portar a la dona a la feina…Bè, anem cap a la casa, allà aquesta parelleta han comprat formatge del bo, pà del bo, i tomàquet per fer pà amb tomàquet i que em senti com a casa, a part…un cafetó del bo del bo per esmorçar!! M’explica una mica la seva historia, un home bastant interessant i que em recorda taaaaaaaan al luis fonseca de texas….parlen igual, suposo que l’accent nicaraguens aquest no el te tothom!! De cop i volta…truquen a la porta: EL CHRIS!!! Sisis, el veig de nou despres de..3 anys! Wooww!! Te la mateixa cara de nen que tenia a bcn pero esta mes gran. A les 8 entra a treballar aixi que marxarem en breu cap a la seva escola. El senyor Edmundo (no habia dit el seu nom abans) es molesta en plan brometa amb el chris perque s’em endu a treballar amb ell i sap que estic cansada de aixecarme tant dora…pero el chris, que no calla, no el deixa parlar aixi que en uns 20 minuts, despres d’un bon esmorçar, marxem cap a l’escola. La familia de la Regina i l’Edmundo (el noi, amic del chris) aprecien molt al chris, i esque es la unica persona amiga dels nois que va a visitar-los sovint, xerrameca no li falta, i bè, amb l’edmundo doncs parlen i parlen i no paren. Els te un gran apreci, aixi com ells a ell. Be, paso a la part de l’escola. El chris, al parlar castellà, treballa a l’escola d’estiu (i d0hivern tb pero ara d’estiu) amb els fills d’immigrants mexicans que venen a treballar les vinyes, molts d’ells tenen problemes familiars, i imaginat, kindergarten, de 4-5 anyets…monades de nens, estan de 8 a 12:30-1 aprenent cosetes, ballant, comportant-.se, aprenent a escoltar al ”maestro”…(em fa gracia que li diguin al chris maestro, pero m’acaben dient a mi maestra, perque ajudo una miqueta a caligrafia, jugo al pati, i la clase de manualitats es fa força interessant quan ja saps els noms de bastants…!!el pitjor moment…quan tothom menja patrocinat pel govern i els profes no. Qualsevol persona que tingui menos de 18 anys, independentment que vagi o no a la escola, pot menjar de gratis!! I si algun nen es deixa algo (sempre passa) no et poden veure les que controlen com menges….aixi que imaginat! Menjant d’amagat quasi!!! El que sobre les 5 de la tarda tindriem la barbacoa, aixi que tampoc m’habia d’amoinar massa per menjar molt…A la tarda, cap a la caseta que tenen al bosc al costat de santa rosa, casa heredada i a la que va tota la familia sempre. Arbres ben alts, i llits a fora de la casa per fer una siesta inclus dormir….jo vaig fer una bacaineta a la casa 2 (ah, no he dit pero tenen dues casetes, una devant de l’altre…), em llevo al cap d’una hora i m’en vai amb alguns nens i pares a fer canoa al riu!! Xulo i bueno….tot sa de dir que despres del rafting a hondures ja controlo de direccions!!! Despres de l’exercici…. barbacoa!! Perfecte i ben bona, aprofito per fer una truita de patates…ja estic feta quasi una master jeje!! I bueno, acabem la nit, a les 9, coneixent auna vintena de profes, mexicans, no mexicans….profes d’intercanvi que venen nomes a l’estiu….ben interessant coneixer tota la cultura d’un profe de nens petits i els estils d’aprenentatge dels nens…etc!! Jo estic mes que rebentada aixi que m’en vai a dormir aviat, pero xerrem una bona estona amb el chris….aquest nen parla mes del que recordaba!! Ai deu meu!! Jo crec que menja llengua o algo!! Li he de dir als d’aiesec perque no s’ho creuran….jaja!! doncs be, al dia seguent, que se suposaba que anavem a pujar en globus, no ens llevem a l’hora (a les 5 del mati) i be, sobre les 11 marxem a Redwoods national park, al costat de santa rosa, uns sequoias de molts anys enrera, ben gordos…i com no, altissims!!! i be…em piquen dos abelles al braç!! (quina mala sort que tinc, es la segona vegada en aquest viatge), la primera va ser a jerome, anant en la moto, i ara….aquesta! aixxx!!! Pero be, que anem a Guenerville, un poblet ben carismatic al costat del riu a comprar algo per les picadures i ens quedem a dinar alla a un restaurant, per despres anar a pasejar per la platja (ells li diuen platja pero es un riu…) i d’alla…cap a casa!! A casa ens espera un soparot de salmó al forn!! (no hauriem d’haver menjat tant…aixxx) els pares del chris tenen convidats i es una parella ben interessant, coneguts pel match.com, pagina web que junta gent soltera , tant jove com gran…interessant com funciona, i la historia de com es van coneixer i les coses que van fer…tambe ben xulo!!! Del sopar, vaig a fer rentadores (amb couchsurfing he fet rentadores a casa de gent, pero necesito rentar roba de nou…), anirem a dormir dora xk a l’endema, globus i autobus cap a san francisco, sera el meu ultim dia a la ciutat, i es el dia de la gay parade!!! Aixi que haure d’aprofitar per veure moltes coses.

