La meva sortida cap a portland a les 7:30 del matí, amb dues senyores grans que no li donaven massa al gas…va ser bastant….lenta! pero be, vaig poder conduir una mica i li vaig donar al gas…!! la veritat, un viatge de 12 horetes….es va fer llarg, pero vam parar a dos llocs ben interessants, que estaven a la lonelyplanet, aleshores….es com que son importants…jeje!

Quan vaig arribar a Portland….sobre les 8 de la tarda…a la porta de la casa hi havia un post que deia: mireia, give me a call, i went out for a while, sorry, shaun……aqui ja vaig començar a dir…qui deu ser aquest shaun….??? be, els meus couchsurfers a Portland eran una parella de jubilats (be, jubilats exactament no, xk feien cosetes a casa, no se que, pero feien algo) havien treballat pel govern i be, havien viatjat molt, sobretot per xina i paisos asiatics….els noms: Jim i Terri…per aixo que el nom de Shaun al post era com…no familiar!!

Pero be, vaig trucar i el noi, de 23 anyets va apareixer. Un estudiant d’intercanvi, com jo, provinent de Malaysia/Singapore/Xina/korea (el pare es director de regio d’asia a motorolla… i per aquesta rao te tants llocs on ha viscut), desde fa 4 anyets ha estat visquent a Lousiana, estudiant a la universitat, i te la visa que jo volia, aixi que pot optar per un OPT (optional Practical Training) i te un any per buscar una practica des de que acaba la uni…Portland ha sigut la seva ciutat escollida i be, ha estat de couchsurfer una setmana a casa dels Cornell, en teoria a l’endemà marxar a a casa seva, la que acaba d’alquilar, pero els dos estem sense feina, aixi que crec que es quedara una mica mes a la casa dels Cornell. Tota aquesta historia me l’explica mentres sopem a un thailandes, bastant bo, la veritat…! Al arrribar a casa…aquesta parella es ben interessant…el home te energia que pot levitar coses!! Tu creus??? Pot apagar llums sense tocarles!!!!!!!!!!!!! No m’ho creia….quina por!! Pero tambe es un poder sobrenatural i que em sembla que com 5 persones en tot el mon el tenen (descobertes, of course), xerrem una bona estona i anem a dormir, a l’endemà toca fer turisme! I el shaun m’ensenyara el que coneix de portland!! I be, com que te cotxe…doncs anar al Japanese Gardens i al Rose Garden (portland es famos per el rose garden) es mes rapid.

D’alla….metro!! aqui comença el tema més europeu…el transport public increible!! Perfecte, rapid i barato la veritat!! Anem a downtown i alla caminem una bona estona. Es macu Portland, no es massa grand, i hi ha un ambient bastant interessant perque la gent esta als carrers tota l’estona!! (possiblement xk es summer, xk diu el shaun que a l’hivern plou tota l’estona…) Allá veiem el Powell’s Bookstore….un bookstore per comprar llibres pero que els pots llegir!!! Pots agafar un llibre i començar-lo a llegir i acabar-lo si vols!! I no ha de ser un llibre vell, pot ser nou!! La veritat….una tarda de pluja a powell’s bookstore pot ser bastant interessant…!!

Caminant trobem el xinatown (como no) i anem caminant al riu. Son com les 5 de la tarda i decidim anar a casa x prepararnos per anar a sopar amb altres couchsurfers a un restaurant marroqui on podem cabre com 20 persones en una taula, i aixi es…ens trobem 16 persones al sopar!! La majoria son couchsurfers de portland (couchsurfer es el terme per tant el que host com el que viatja) i som 4 que estem viatjant (pero nomes dos europeus, jo i una noia de Londres) els altres dos son americans….es increible com tota la gent que conec viatjant de londres fa la “great escape” (de 6 mesos a un any o algo mes viatjant per diferents llocs del mon a un preu bastant increible: 2000 euros en vols, estas durant un mes de mitjana a cada pais, i alla et montes la ruta que vols…i be, la noia em deia que amb couchsurfing la cosa li estaba sortint bastant be de preu, pero couchsurfing sempre tambe cansa, aixi que necesitaba relax un cop cada setmana i mitja. Tota la rao del mon li donc, i mes si no parles la mateixa llengua, acabes amb el cap com un bombo, xk sempre expliques lo mateix, i has d’estar al 100% amb tot…jo a LA vaig tenir que fer el break tambe, pero els altres couchsurfers han estat mes tranquils i he pogut gaudir de descobrir el lloc per mi mateixa, aixi que ha estat moment relax. Li desitjo tota la sort a tothom amb els couchsurfers, la veritat…………experiencia increible o mes que increible!!!

El sopar acaba i anemcap a casa, son quasi lesd 12 de la nit, i el Jim i la Terri ja estant dormint, aixi que em quedo amb el Shaun a living room xerrant sobre tot i res, m’ha impactat bastant com un asiatic pot conectar amb un europeu tant rapidament, pensaba que la diferencia era molt mes gran, pero presenteixo que amb el Shaun hi haura una amistat bastant grossa, l’estic coneguent i m’esta coneguent tambe, i som super diferents!!! No se, interessant reflexionar sobre tot aixo, crec que es una cosa que mai habria pensat abans….!!!ah!! i lo que mola d’oregon….esque no hi han TAXES!!!!

